Artykuł sponsorowany

Recykling baterii - jak to wygląda w praktyce?

Recykling baterii - jak to wygląda w praktyce?

Baterie, żeby mogły prawidłowo działać, zawierają w sobie substancje, które wprowadzone do środowiska, mogą spowodować wiele szkód. Dlatego nigdy nie należy wrzucać ich do pojemnika na odpady zmieszane. Zamiast tego lepiej postawić na recykling baterii, który jest ekologiczny i zgodny z obowiązującymi przepisami prawa. Na czym polega taka usługa i dlaczego warto się na nią decydować?

Gdzie oddawać zużyte baterie?

Zamiast wyrzucać zużyte baterie, lepiej oddać je do specjalnie oznakowanych pojemników przeznaczonych właśnie do takiego celu. Można je znaleźć w galeriach handlowych czy w obiektach publicznych, takich jak szkoły. Odbiór takich odpadów jest organizowany najczęściej za pośrednictwem punktów selektywnej zbiórki. Przedsiębiorstwa oraz instytucje dysponujące dużymi ilościami baterii mogą włączyć się w system ich recyklingu, korzystając z usług wyspecjalizowanych firm, takich jak Karat Recykling S.A. Zajmuje się ona odbiorem baterii oraz ich dalszym przetwarzaniem.

Na czym polega recykling baterii?

Baterie, po zebraniu i dokładnym sortowaniu są następnie poddawane dość skomplikowanym procesom oddzielania surowców. Stosuje się określoną technikę. Jedną z nich jest wytapianie – za sprawą bardzo wysokich temperatur metale wewnątrz baterii topią się. Innym sposobem na recykling baterii jest separacja chemiczna, która do wyodrębnienia różnych materiałów wykorzystuje zasadowy lub kwasowy roztwór. Jeszcze jedną metodą jest mechaniczne niszczenie baterii.

Czemu warto decydować się na recykling baterii?

W Polsce sprzedaje się ponad 400 milionów sztuk baterii. Z tego około 80% to baterie jednorazowe, kupowane przez większość konsumentów. To naprawdę duża ilość, szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę, fakt, w każdej z nich znajdują się niebezpieczne substancje. Oddając wspomniane odpady wyspecjalizowanej firmie, spełnia się obowiązek prawny, który nakładają określone przepisy, a konkretnie Ustawa z 2009 r. o bateriach i akumulatorach. Warto wiedzieć o tym, że firmy specjalizujące się w recyklingu baterii są w stanie odzyskać aż do 99,5% wszystkich jej składników. Dzięki cyklowi zamkniętemu zyskuje się nie tylko rozwiązanie problemu odpadów, ale też oszczędza się środowisku ponoszenia kosztów wydobycia i wytworzenia nowych surowców.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.