Zastosowanie metody mikrowtrysku w branży reklamowej
Mikrowtrysk, czyli mikroformowanie wtryskowe to jedna z technik wykorzystywana przez producentów gadżetów reklamowych. Jest to podstawowa metoda produkcji detali z elastomerów. Podobnie jak w procesach tradycyjnego wtrysku elementy są kształtowane w formach i powstają z płynnego granulatu.
Czym jest mikrowtrysk?
Jak wspomniano wcześniej, proces produkcji detali w technice mikrowtrysku opiera się na rozwiązaniach znanych z techniki formowania wtryskowego. A zatem na samym początku przygotowuje się formę, następnie wprowadza się do niej roztopiony granulat, po czym następuje stygnięcie materiału. Na samym końcu gotowy element wyciągany jest z formy. W mikrowtrysku można zastosować niemal każdy materiał z grupy termoplastów i polimerów oraz elastomerów.
W formowaniu mikrowtryskowym pewnym wyzwaniem jest samo przygotowanie formy, która z założenia ma mieć niewielkie wymiary. Problematyczne jest zwłaszcza wymodelowanie bardziej skomplikowanych kształtów. Kolejna kwestia to urządzenie wtryskowe, które musi być dostosowane do możliwości wtryskiwania niewielkiej ilości materiału do małej formy. Ponieważ wtrysk realizowany jest bardzo szybko, to praktycznie niemożliwe jest wdrożenie procedur kontroli procesu produkcji. Zamiast tego stosuje się komputerowe symulacje przebiegu formowania.
Przykłady wyrobów powstających w technice mikrowtrysku dla branży reklamowej
Branża reklamowa to nieograniczone możliwości – praktycznie każdy przedmiot może stać się gadżetem promocyjnym. Wydawałoby się, że niewielkie elementy produkowane techniką mikrowtrysku w dziedzinie marketingu są kompletnie bezużyteczne. Jak się okazuje, jest wręcz przeciwnie, czego dowodem jest działalność firmy IMAR, która specjalizuje się w produkcji naszywek, breloków i przywieszek.
Metodą mikrowtrysku powstają na przykład naszywki na odzież, breloki na klucze, przywieszki do zamków, wszywki do odzieży oraz cała gama detali na indywidualne zamówienia. Oczywiście każdy taki element można personalizować – nic nie stoi na przeszkodzie, aby na wszywce lub breloku umieścić logo firmy.
Gumowe naszywki na odzież to doskonała alternatywa dla naszywek drukowanych – są od nich zdecydowanie bardziej wytrzymałe. Taki gadżet posłuży dłużej, a nadruk zachowa swój nienaganny wygląd pomimo upływu lat. Naszywki i zawieszki idealnie sprawdzą się przy produkcji odzieży reklamowej, a breloki to ciekawa forma upominków dla klientów. Inwestycja w gadżety reklamowe wytwarzane mikrowtryskiem to dobrze wydane pieniądze.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana