Artykuł sponsorowany

Zastosowanie metody mikrowtrysku w branży reklamowej

Zastosowanie metody mikrowtrysku w branży reklamowej

Mikrowtrysk, czyli mikroformowanie wtryskowe to jedna z technik wykorzystywana przez producentów gadżetów reklamowych. Jest to podstawowa metoda produkcji detali z elastomerów. Podobnie jak w procesach tradycyjnego wtrysku elementy są kształtowane w formach i powstają z płynnego granulatu.

Czym jest mikrowtrysk?

Jak wspomniano wcześniej, proces produkcji detali w technice mikrowtrysku opiera się na rozwiązaniach znanych z techniki formowania wtryskowego. A zatem na samym początku przygotowuje się formę, następnie wprowadza się do niej roztopiony granulat, po czym następuje stygnięcie materiału. Na samym końcu gotowy element wyciągany jest z formy. W mikrowtrysku można zastosować niemal każdy materiał z grupy termoplastów i polimerów oraz elastomerów.

W formowaniu mikrowtryskowym pewnym wyzwaniem jest samo przygotowanie formy, która z założenia ma mieć niewielkie wymiary. Problematyczne jest zwłaszcza wymodelowanie bardziej skomplikowanych kształtów. Kolejna kwestia to urządzenie wtryskowe, które musi być dostosowane do możliwości wtryskiwania niewielkiej ilości materiału do małej formy. Ponieważ wtrysk realizowany jest bardzo szybko, to praktycznie niemożliwe jest wdrożenie procedur kontroli procesu produkcji. Zamiast tego stosuje się komputerowe symulacje przebiegu formowania.

Przykłady wyrobów powstających w technice mikrowtrysku dla branży reklamowej

Branża reklamowa to nieograniczone możliwości – praktycznie każdy przedmiot może stać się gadżetem promocyjnym. Wydawałoby się, że niewielkie elementy produkowane techniką mikrowtrysku w dziedzinie marketingu są kompletnie bezużyteczne. Jak się okazuje, jest wręcz przeciwnie, czego dowodem jest działalność firmy IMAR, która specjalizuje się w produkcji naszywek, breloków i przywieszek.

Metodą mikrowtrysku powstają na przykład naszywki na odzież, breloki na klucze, przywieszki do zamków, wszywki do odzieży oraz cała gama detali na indywidualne zamówienia. Oczywiście każdy taki element można personalizować – nic nie stoi na przeszkodzie, aby na wszywce lub breloku umieścić logo firmy.

Gumowe naszywki na odzież to doskonała alternatywa dla naszywek drukowanych – są od nich zdecydowanie bardziej wytrzymałe. Taki gadżet posłuży dłużej, a nadruk zachowa swój nienaganny wygląd pomimo upływu lat. Naszywki i zawieszki idealnie sprawdzą się przy produkcji odzieży reklamowej, a breloki to ciekawa forma upominków dla klientów. Inwestycja w gadżety reklamowe wytwarzane mikrowtryskiem to dobrze wydane pieniądze.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.